OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Vår kund är en större och ledande leverantör inom IT-infrastruktur. Koncernen finns representerade i sju länder. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter. Nu söker vi en ekonomiassistent som kan stärka upp teamet inom kundreskontra då en kollega snart kommer gå på föräldraledighet. Uppdraget avser ett konsultuppdrag på minst 12 månader med goda chanser till förlängning för rätt person. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i trevliga lokaler i Kista nära till kommunikationer och butiker.
Tjänsten
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du att vara en viktig del i att gruppen inom kundreskontra som består av 4 härliga kollegor vars arbetsdagar präglas av arbetsglädje och professionalism. Här ges du möjligheten till en bred roll som innehåller kundkontakt både via mail och telefon samt bokslutsarbete och inkassohantering. Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter som ekonomiassistent och viss erfarenhet av samarbete med inkassobolag.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början på september och du blir då anställd som konsult via The Place under 12 månader till en början med goda chanser till förlängning.
Arbetsuppgifter
I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Support via mail och telefon, bedömningar av stoppade ordrar
• Bokslutsarbete såsom avstämning av olika konton inom reskontran
• Inkassohantering, kontakt med Svea Inkasso
• Proaktiv kundkontakt
• Service till både interna och externa kunder
Kvalifikationer
• Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i rollen som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel
• Tidigare erfarenhet av att ge service och hanterat mycket kundkontakt
• Meriterande om du tidigare arbetat i systemet Navision
Personligt
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du har en trygghet i dig själv men trivs och motiveras av att arbeta som ett lag. Du är noggrann och ambitiös och tycker det är roligt att ge service. Rollen kräver att du har god kommunikationsförmåga eftersom den innefattar många kontaktytor såväl internt som externt. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi och att du har några års erfarenhet från liknande roll på en ekonomiavdelning. Du trivs med att arbeta brett och kan anpassa dig till förändrade omständigheter och gillar att ha kul på jobbet!
Arbetstid/Varaktighet.
Placering: Kista
Heltid: 40h/v. Arbetstider 8-17:00
Uppdragsperiod: 12 månaders konsultuppdrag med chans till förlängning (förädravikariat)
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling
Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!
Startdatum: I början på september
Nyckelord: ekonomiassistent, kundreskontran, Navision, inkasso, Kista