Ekonomiassistent inom kundreskontra till Swedol

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker nu en ekonomiassistent för vår kund Swedols räkning med start omgående. Här kommer du hamna på ett välkänt företag som 1989 uppfördes sitt nuvarande huvudkontor med egen lagerbyggnad i Tyresö på totalt 1 600 kvadratmeter. Swedolflaggan vajar fortfarande i Tyresö och huset är utbyggt flera gånger. Det var även här som Swedol 1995 smygstartade sin butikssatsning i anslutning till bolagets lager. Under 2000-talet öppnade Swedol 31 butiker och 2010 passerade bolagets omsättning 1 miljard kronor.

Om tjänsten
I samband med ett uppköp av ett bolag har man nu valt att flytta ekonomiavdelningen från Göteborg upp till Stockholm och därför behöver de nu förstärkning av en ekonomiassistent inom kundreskontran på huvudkontoret i Tyresö. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt och du blir anställd som konsult via Placera Personal. Tjänsten är på heltid i 6 månader men med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter
I tjänsten som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du bl.a. att arbeta med: 

• Matchning av kundinbetalningar
• Kreditverksamhet, kreditkontroll samt limitsättning
• Återbetalningar
• Telefonsupport
• Inkassohantering
• Kontoavstämningar
• Periodredovisning
• Dokumentuppdatering

Kvalifikationer
Vi söker en person som är noggrann och ansvarstagande. Vidare söker vi dig som är positiv, kommunikativ och engagerad i ditt arbete och som har lätt för att prioritera rätt.

För att passa för tjänsten har du:

• Gymnasial utbildning inom ekonomi
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående - urval sker löpande! 

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: kundreskontra, ekonomiassistent, junior ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid: 40 tim/h Minst 6 månader med start omgående
  • Publicerat: 14 februari 2018

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


21 november 2024