Ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund

Arbetsbeskrivning

Vi söker en interim ekonomiassistent med fokus på kundreskontra till vår kund! Konsultuppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och sträcker sig till och med april. Vår kund har kontor på Norrmalm i Stockholm och du kan också arbeta hemifrån någon dag i veckan.

Om rollen

Som ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra kommer du att spela en central roll i att hantera kundfakturor, betalningar samt påminnelse- och kravhantering. Du arbetar självständigt med fakturering kopplat till projekt, avstämningar i månadsbokslut och hantering av kundfrågor.

Arbetsuppgifter

Ansvara för fakturering kopplat till projekt
Hantera betalningar och påminnelser
Avstämningar vid månadsbokslut
Initiera och utveckla rutiner för att minska fel och effektivisera processer inom kundreskontra
På sikt utbilda bolagsekonomer inom kundreskontran


Vår kund använder sig av Readsoft Online, Readsoft Fakturaportalen och Maconomy.

Om dig

Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Du har goda kunskaper inom fakturering, projekthantering och supporthantering.

Kvalifikationer:

Minst 3-5 års erfarenhet inom kundreskontra
Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
Meriterande: eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av Maconomy är ett plus


Som person är du noggrann, prestigelös och har ett stort intresse för att utveckla och förbättra processer.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. För den här rollen har vi också möjlighet att samarbeta med dig som underkonsult.

Om du vill veta mer

Har du frågor om rollen kontakta hanna.linde@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2024
  • Ansök senast: 6 januari 2025

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


29 december 2024

Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024