Ekonomiassistent inom leverantörreskontra

Ekonomiassistent inom leverantörreskontra

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en spännande möjlighet att växa och utvecklas inom ekonomi? Vi söker nu dig med erfarenhet inom ekonomi och som är serviceinriktad och initiativtagande. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som ekonomiassistent på Jernhusen kommer du att vara del av ett härligt prestigelöst team på ca 10 medarbetare. Du kommer arbeta med olika arbetsuppgifter med fokus på leverantörsreskontra. Din roll kommer att vara central för det dagliga arbete och du kommer att arbeta nära erfarna teammedlemmar.

Jernhusen utvecklar, förvaltar och äger fastigheter längs den svenska järnvägen. Att arbeta på Jernhusen innebär att aktivt jobba för att fler väljer hållbara resor och transporter. Vi tillhör en framtidsbransch och efterfrågan på våra tjänster är stor. Idag är vi cirka 200 medarbetare och vill ha fler med på resan mot en effektivare transportsektor, ett bättre samhälle och ett grönare Sverige.

Här kommer du sitta i fräscha lokaler invid Stockholms Centralstation. Rollen är långsiktig och du blir konsult via Academic Work.

Du erbjuds


* En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work
* Värdefull kunskap och erfarenhet
* Uppdrag hos ett etablerat företag med familjär stämning


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ankomstregistrera leverantörsfakturor
* Påminnelse och inkassohantering
* Lättare administration av fakturasystemet, som t.ex. att lägga upp nya användare, behörigheter mm
* Vidarefakturering av leverantörsfakturor, bevaka att rätt uppgifter konteras
* Godkänna leverantörsbetalningar och bevaka att skattedeklarationer blir betalda i tid
* Ha kontakt med övriga organisationen vid fakturafrågor
* Delta i utvecklingsprojekt inom leverantörsfakturahanteringen


VI SÖKER DIG SOM
- Har god arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra och ekonomirelaterade uppgifter
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Mycket goda kunskaper i svenska då det är det primära arbetsspråket
- Har en god systemvana

Det är meriterande om du har

Erfarenhet från systemet Visma DCE

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Serviceinriktad
* Självgående & beslutsam
* Initiativtagande
* Noggrann


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2024
  • Ansök senast: 9 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024