Ekonomiassistent inom Leverantörreskontra för långsiktigt uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Vill du vara med att utveckla ekonomifunktionen på ett av Sveriges största rekrytering och bemanningsföretag?Komet söker just nu en person inom Leverantörreskontra för kunds räkning.  

I rollen som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med renodlad Leverantörreskontra där fakturor, administration och kundkontakt är huvudfokus. Dessutom kommer du arbeta med support och stöd till ekonomiavdelningen. Du arbetar i ett engagerat team och har Reskontrachef som stöd vid frågor. Avdelningen har en spännande utmaning då bolaget nyligen valde att hem leverantörreskontran som tidigare varit outsourcad och de har även har nya utmaningar inom rutin och arbetssätt då ekonomiavdelning nu växer.

Är du den vi söker?

Vi tror att du har en bakgrund inom ekonomi och specifikt Leverantörreskontra. Vi ser gärna att du har två års erfarenhet inom detta område och kommer att vara med i ett förändringsarbete på företaget. 

Du som söker tjänsten bör:

- Ha ca 2 års erfarenhet inom Levreskontra
- Vara ordningssam och noggrann
- Ha stort tålamod, det kommer att vara mycket att sätta sig in i och kan vara likformade uppgifter 
- Se möjligheten att få kunskap i ett stort bolag och dess ekonomifunktion

Ett absolut krav är att du har erfarenhet inom Leverantörreskontra och intresserad av att arbeta i ett intensivt projekt. Som person är du positiv och professionell och trivs bra med täta samarbeten. I denna tjänst kommer du att komma in som en konsulthjälp med möjlighet att växa och utvecklas i dina arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenheter av fakturahenteringssystemet Palette är det meriterande samt även om du är van vid stora fakturaflöden. 

Start: mars 2014
Omfattning: Heltid 6 mån med möjlighet till långsiktigt uppdrag
Arbetsort: Centrala Stockholm

Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. Det finns goda möjligheter till förlängning på uppdraget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 december 2013

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


30 december 2024

Interim Hyresadministratör

Interim Hyresadministratör

30 december 2024

29 december 2024

Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024