Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Uppskattar du hantverket i redovisningen, att vara en del av ett team och vill gräva djupare i leverantörsreskontra? Vår kund söker nu en ekonomiassistent till deras familjära avdelning på Landvetter. Är du redo för nästa utmaning på ett etablerat företag som ständigt expanderar inom modebranschen? Ansök redan idag - urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Bolaget är väletablerat och verksamt inom detaljhandeln och verksamhet finns i flera länder. Du kommer därför ha kollegor både nationellt och över landsgränserna men mestadels från Norge. Som ekonomiassistent kommer du sitta i hemtrevliga lokaler på Landvetter flygplats tillsammans med dina kunniga kollegor på kontoret. Din närmsta chef arbetar tillsammans med dig i Göteborg och har rollen som redovisningsansvarig.

Vår kund genomgår just nu en spännande digitaliseringsresa som på sikt kommer innebära att du kommer kunna arbeta hemifrån några dagar i veckan och återgå till kontoret när det behövs för att stämma av arbetet med redovisningsansvarig.

#

Du erbjuds


* En plats i ett familjärt team
* En långsiktig roll där du får möjlighet att utvecklas och växa inom redovisning


Detta är ett konsultuppdrag som kommer initialt löpa under 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning för rätt person om samtliga parter önskar förlänga samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Stötta upp vid bokslut
- Stäm av och matcha fakturor med inleveranser
- Vara behjälplig med bokföring och kontoavstämningar
- Bokföra banktransaktioner
- Kontera leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller jämförbar arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
- Har som lägst 1-2 års erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning
- Är obehindrad i svenska och engelska i både text och tal
- Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av Microsoft Dynamics 365
* Arbetat med leverantörsreskontra


Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Landvetter flygplats
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024