Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Addilon söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra.

Ansvar och arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är:
- ansvara för att ankomstregistrerade leverantörsfakturor blir konterade och attesterade enligt gällande attestförordning
- inom leverantörsreskontra arbeta med kontroll och avstämning av leverantörsfakturor samt löpande skanning av fakturor och betalningar
- assistera interna medarbetare såväl som externa parter i olika ärenden
- vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- har erfarenhet ifrån arbete på ekonomi- eller redovisningsavdelning med goda kunskaper om reskontraprocessen
- har tidigare erfarenhet från att arbeta med stora reskontraflöden
- har erfarenhet av affärssystem, företrädesvis Aggresso
- behärskar Microsoft Office, med mycket goda kunskapare i Excel
- behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- är proaktiv, noggrann och positiv
- kan hantera en stor variation av arbetsuppgifter och leverera hög kvalitet inom utsatt tidsram
- är självständig, flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt, vilket även innebär att du är uppmärksam på detaljer
- har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar

Erbjudande
Du erbjuds en visstidsanställning hos Addilon där du arbetar som konsult hos vårt kundföretag. Uppdragsstart är snarast och pågår till 2016-10-28, men kan eventuellt bli förlängt.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i detta uppdrag. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan snarast. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Helsingfors, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Twitter | Instagram | Pinterest

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Björk,
0738-56 30 00
Åsa Runnäs, VD
08-621 05 02
Lars Björk,
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
08-718 08 00
Lars Björk,
0738-563000
Lars Björk,
010 - 207 01 50. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
010-207 01 50
Jenny Jacobsson, Rekryteringskonsult
070-279 68 90. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
073-267 90 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 juli 2016

Besöksadress

Fleminggatan 7, 3 tr.
None

Postadress

PORTGATAN 3
Eskilstuna, 63342

Liknande jobb


21 november 2024