Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker en erfaren ekonomiassistent till en växande Skandinavisk koncern inom logistiklösningar. Företaget är på fortsatt stark frammarsch på den nordiska marknaden och behöver förstärkning av en noggrann och strukturerad ekonomiassistent.

Uppdraget innebär att du är anställd av oss på Dreamwork och arbetar hos kunden. Tjänsten kommer starta omgående, så fort vi har hittat rätt person. Det är en heltidstjänst och kontorstider tillämpas.

Mer om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är primärt företagets leverantörsreskontra. I denna roll kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:
•Registrering och uppdatering av leverantörsfakturor i Visma
•Betalningar
•Avstämningsarbete
•Bokföring
•Förbättringsarbete och utveckling av arbetsrutiner och processer

Din profil
Det är ett krav att du har erfarenhet av att ha arbetat i liknande roll, samt att du har arbetat i affärssystemet Visma.

Som person är du noggrann och strukturerad, du har ett stort driv och vilja, att kunna vara med och utveckla kundens processer. Som person har du lätt för att lära och sätta dig in i nya arbetssätt och arbetsuppgifter. Som person är du även proaktiv och har en analytisk förmåga.

Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Då denna tjänst är riktad mot den nordiska marknaden, så är kunskap i något av de övriga nordiska språken är meriterande.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Sökord: ekonomi, administration, levreskontra, assistant, accounting, ekonom.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 19 april 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024