Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av leverantörs- eller kundreskontra och är nyfiken på ett nytt arbete? SJR Finance rekryterar just nu fler specialister inom ekonomi. Du kommer bli anställd som konsult och erbjuds ett spännande uppdrag hos en av våra kunder.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra kommer du exempelvis att arbeta med löpande bokföring, fakturering, avtalshantering, avstämning av konton, kundinbetalningar, påminnelsehantering och inkasso. Som konsult förväntas du också att snabbt kunna sätta dig in i processer och rutinbeskrivningar samt ge förslag till förbättringar och vara behjälplig i andra ad-hoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.

Din bakgrund

- Minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med kund- eller leverantörsreskontra
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet från större företag är meriterande
- Medverkan vid implementering/outsourcing av nya processer/riktlinjer är meriterande


För att trivas i denna roll krävs det att du gillar variation i arbetet. Du skapar med lätthet nya kontaktytor både gentemot interna- och externa parter i bolaget. Som person är du social och trivs i en roll där du arbetar tillsammans med andra kollegor. Andra viktiga egenskaper vi värdesätter är din förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter nya situationer där du är prestigelös i utförandet av dina arbetsuppgifter. Denna roll kräver att man obehindrat kan kommunicera, både i tal och skrift, på svenska och engelska.

Övrig information
Uppdragstyp: Konsultuppdrag
Ort: Malmö
Start: om cirka 4-6 veckor
Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-04-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 17 april 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024