Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra för anställning hos Oriola-KD Healtcare AB.Oriola-KD Healthcare AB är ett bolag med inriktning på grossistverksamhet till sjukvården.Affärsiden är att tillhandahålla komplett försörjning av förbrukningsvaror och medicintekniska produkter till hälso- och sjukvården i hela Sverige.Oriola-KD Healthcare AB är en del av finska börsnoterade Oriola-KD Corporation.Ledorden för Oriola-KD är service, snabbhet och smartness - med mycket hjärta i grunden.För mer information se: www.oriola-kd.se Verksamheten är inne i ett spännande skede och ska nu bygga upp en ekonomiavdelning. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra ansvarar du självständigt för att hantera och förbereda inkommande fakturor för betalning, inom ramen för givna rutiner och riktlinjer samt godkänna fakturabetalningar.Du kommer bland annat att arbeta med; *Registrering av inkommande fakturor för egen verksamhet och uppdragsgivare *Kontering av inkommande och utgående leverantörsfakturor *Matchning av inkommande fakturor mot registrerade inköpsorder i affärssystemet *Framtagning av datafiler för betalning av fakturor *Avstämningar och dokumentation av leverantörsreskontran *Betalningar av utgående fakturor I det dagliga arbetet kommer du att ha kontakt med banker, interna avdelningar samt leverantörer.I rollen ingår även deltagande vid projektarbeten i samband med förändrings- och utvecklingsarbete.Du kommer att ingå i ett team på fem personer och rapporterar direkt till ekonomichefen. Vi söker dig som: *Har gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi (eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet) *Har minst 2 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter i större/internationella miljöer.*Har goda kunskap i engelska i skrift och tal Som person är du noggrann, strukturerad och systematisk.Du har en hög stresstolerans och trivs med arbetsuppgifter som kräver stor initiativförmåga.Vidare är du ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga.Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376 0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386 0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg

Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist

CM Emma Isaksson
031-3523389 0701-617357

Sammanfattning

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
Göteborg

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41104

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024