Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra 50 %

Arbetsbeskrivning

PR Vård är ett familjeägt företag med ”extra hjärta” där våra värderingar kännetecknas av ansvar, engagemang och kvalitet. Idag verkar vi på uppdrag av regionen, kommuner och privata aktörer inom vården i Region Stockholm. Under de senaste åren har PR Vård förändrats och vuxit tillsammans med våra engagerade ägare som vill att PR Vård står för det goda mötet där medarbetare och patienter blir sedda och lyssnade till.  Vi är cirka 600 medarbetare i en koncern som arbetar med två verksamhetsområden: hemsjukvård, där vi varje månad utför cirka 100 000 hemsjukvårdsbesök, samt vår barnmottagning, till vilken vi välkomnar barn och ungdomar upp till 17 år. För mer information se www.prvard.se




Är du i början av din karriär inom ekonomi och söker en ny utmaning på deltid? Då kanske denna tjänst är något för dig! Som medarbetare på PR Vård erbjuds du kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, kontinuerlig kompetensutveckling, förmånliga friskvårdserbjudanden och fantastiska kollegor.

Ditt uppdrag
Vi söker en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Liljeholmen som vill ansvara för vår leverantörsreskontra. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta deltid med en sysselsättningsgrad om ca 50 % vilket på sikt kan komma att utökas. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta några timmar varje vardag så våra inkommande leverantörsfakturor hanteras regelbundet. Som ekonomiassistent på PR Vård kommer du att ingå i ett engagerat och sammansvetsat team på 6 personer och du kommer att rapporterar till koncernens ekonomichef. Du blir en del av en stabil och utvecklingsinriktad arbetsmiljö där du har det operativa ansvaret för leverantörsreskontran.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

- Kontering av leverantörsfakturor
- Uppföljning av fakturor och attester
- Hjälpa till med den fortsatta digitaliseringsresan inom leverantörsreskontra
- Superuser i vårt system Centsoft där vi hanterar leverantörsfakturor

Din profil
Vi tror att du har minst gymnasieexamen meriterande med ekonomisk inriktning. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du som person är ödmjuk, prestigelös, social och ansvarstagande i din arbetsroll. Du trivs med att hantera olika arbetsuppgifter och drivs av nya utmaningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har förståelse för ekonomiflödet och tycker om att arbeta med siffror samt att du är noggrann och strukturerad. Det är viktigt att du tycker att det är kul att leverera god service och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt tillämpa nya IT-system.

Vidare ser vi gärna att du är en person som bemöter utmaningar genom problemlösning och med en god förmåga att se helheten. Du har ett proaktivt tillvägagångssätt, är van och trivs med att ta egna initiativ agera självständigt. Du är bra på att se vad som behöver prioriteras för stunden och klarar av att hålla ett högt tempo under arbetsdagen.

Ansökan
Tycker du att det låter intressant att arbeta med oss på PR Vård? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-11-15 då urval och intervjuer sker löpande. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till Karolina Nielsen, Ekonomichef via karolina.nielsen@prvard.se

PR Vård strävar efter mångfald. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catarina Grute
0840901290
Elisabeth Bley Arvidsson
0840901200
Sebastian Pettersson, Personalsamordnare.
08-409 012 06
Karolina Nielsen
08-409 010 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PR Vård Administration
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Munkforsplan 37, 7 tr
None

Postadress

Munkforsplan 37, 7 tr
Farsta, 12347

Liknande jobb


21 november 2024