OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra
Om jobbet
Är du snabb, strukturerad och vill arbeta med en liten del av kakan på en stor avdelning?
Vi söker en snabb och självständig person som trivs med att jobba i ett högt tempo. Vi söker dig som är en driven och strukturerad ekonomiassistent som vill arbeta dedikerat med leverantörsreskontra.
Skicka in din ansökan redan idag, för det kanske är just dig vi söker!
Om tjänsten
Ekonomiavdelningen på Hedin Bil har hand om ekonomin för åtta bilbolag och består av 27 medarbetare. Vi expanderar kraftigt med många nya anläggningar och behöver därför stärka upp ekonomiavdelningen. Du välkomnas in i ett team på sju (snart åtta) personer som jobbar engagerat och prestigelöst med leverantörsreskontra.
Leverantörsreskontragruppen ansvarar för leverantörsfakturorna i åtta bolags reskontra. Vi hanterar fakturorna elektroniskt i Palette men all kontering sköts av attestanterna. Arbetsuppgifterna består till stor del av att boka betalningar manuellt, läsa in BG-filer, återbetalningar, påminnelsehantering, inkasso samt att kontinuerligt stämma av och ”städa” reskontran. Arbetet innehåller även utredningar av olika slag samt att vi bistår organisationen med information.
I Palette administrerar gruppen allt från användare och roller till regelbaserad flödeskomplettering och automatkonteringar. Det är viktigt att man ”lär känna” sina fakturor och kan se hur förbättringar kan göras så att vi får mycket förmatchat och förkonterat samt att vi sätter upp specialtolkning i samarbete med vår scanningspartner där det behövs.
Fokus ligger på flödet av leverantörsfakturor i Palette, ca 350 000 fakturor per år, och man arbetar endast med leverantörsreskontra i den här tjänsten. Gruppen samarbetar med kundreskontra, Redovisningsansvariga och Redovisningsassistenter men varje grupp gör sina arbetsuppgifter.
Profil
Denna tjänst kräver att man är snabb, noggrann och har lätt för att förstå hela processen kring leverantörsfakturor. Det är viktigt att ha en positiv attityd och se roliga utmaningar snarare än problem. Detta för att en positiv attityd och arbetsmiljö leder till effektivt arbete samt trivsel på arbetsplatsen. Som person är du trevlig, hjälpsam och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du är intresserad av systeminställningar, parametersättning, felsökning, avstämningar och att reda ut sådant som inte stämmer. Du behöver ha lätt för att kommunicera med kollegor och leverantörer över telefon och mail, så flytande svenska i både tal och skrift är ett måste.
Vi har höga fakturaflöden och ett högt tempo, vilket kräver högt eget driv. I arbetet krävs också en god struktur, samarbetsförmåga samt att du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.
Vi ser gärna sökande som har relevant KY-utbildning eller motsvarande. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och vara snabb på tangentbordet. Det är väldigt meriterande om du har arbetat i Palette, affärssystemet Kobra eller inom fordonsbranschen tidigare.
Vi erbjuder
Förutom en fartfylld utmaning i ett tillväxtbolag kan vi erbjuda dig en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Sysselsättningsgraden är på heltid och tjänsten är en provanställning på 6 månader med tillträde snarast.
Välkommen med din ansökan!
Är du snabb och vill tillhöra ett starkt växande företag där det hela tiden händer något så är denna tjänst passande för dig.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23