OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Göteborg söker vi nu en självgående ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid. Uppdraget är tänkt att starta omgående och ska initialt pågå under 3-4 månader under perioden då man ska onboarda det tyska bolaget. Kontoret ligger placerat i sydvästra Göteborg och möjlighet finns att arbeta hemifrån.
Ditt uppdrag
Vår kund, ett internationellt företag med huvudkontor i Göteborg, befinner sig för tillfället i en stor förändringsresa och arbetar i nuläget med att hämta hem delar av ekonomifunktionerna från ett flertal andra länder, däribland Tyskland. Din roll kommer att vara att ansvara för leverantörsreskontra under tiden man flyttar den tyska enheten till Göteborg där det blir en Shared Service Function (SSF).
Dina viktigaste arbetsuppgifter:
Ansvarig för datainmatning, validering och hantering av olika typer av fakturor
Granska, validera och stämma av avvikelser mellan faktura och inköpsorder
Ansvarig för att kommunicera avvikelser mellan inköpsorder och leverantörsfakturor för att effektivisera denna process.
Underhålla och stämma av leverantörskonton i enlighet med företagets policyer och procedurer
Aktivt arbeta med processförbättringar inom leverantörsreskontra
Proaktivt och noggrant arbeta med kommunikation och med service
Bistå med andra redovisningsrelaterade uppgifter inom SSF-avdelningen vid behov
Din bakgrund
Du som söker har minst tre års erfarenhet av leverantörsreskontra, företrädesvis från en internationell organisation. Du har god förståelse för de ekonomiska flödena och har tidigare arbetat med stora flöden inom leverantörsreskontra. Har du dessutom erfarenhet av att ha varit med och flyttat en ekonomifunktion från ett land till ett annat kommer det vara en klar fördel inför detta uppdrag. Du har grundläggande förståelse för löpande redovisning och för processer kopplade till en ekonomiavdelning.
Då företaget arbetar i affärssystemet Microsoft Dynamics (D365) är det en klar fördel om du arbetat i systemet tidigare så att du snabbt kan komma in i uppdraget. Har du istället arbetat i AX2012 är detta också ett plus. Vidare är du duktig inom Excel. Då detta är ett internationellt företag är det viktigt att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat, och det är även meriterande om du kan tyska.
Som person är du noggrann och arbetar metodiskt och strukturerat. Du har ett gott öga för processer och tycker om att förbättra och optimera dem. Du är dessutom serviceorienterad samt är duktig på att bygga relationer. Som person är du glad och positiv samt har lätt för att samarbeta med andra. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är en prestigelös person som är van att arbeta högt och lågt samt att ständigt lösa problem.
När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.
Frågor och ansökan
Har du frågor om rollen kontakta gärna mig, du når mig Lisa Kayser på tel: 076 – 000 18 12, email: lisa.kayser@wise.se.
För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!