Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med leverantörsreskontra på ett större bolag? Sök tjänsten som ekonomiassistent till vår kund i Stockholm!

Vill du vara med och hantera leverantörsreskontra på ett stort och välkänt bolag? Vill du arbeta i en bred roll med möjlighet till utveckling? Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Här får du möjlighet att jobba i en större organisation och säkerställa en korrekt legal och intern hantering när det gäller rutiner för leverantörsreskontra. Du blir en del av ett starkt team på 5 personer som ständigt jobbar med att förbättra arbetssätt och processer. Ni jobbar ständigt med kompetensöverföring inom teamet, men även mellan övriga grupper på avdelningen. Det finns även goda möjligheter att ta initiativ till förbättringar och effektiviseringar av processer och dagliga arbetsmoment.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att:

• ankomstregistrera och ordermatcha leverantörsfakturor enligt gällande rutin
• hantera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem enligt gällande rutiner
• ha löpande kontakt med leverantörer
• arbeta löpande med att utveckla arbetssätten

Värt att veta

Tjänsten förväntas starta så snart som möjligt och pågå fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Du blir tilldelad en mentor under din introduktion.

Vår kund tillämpar en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån. De sitter i fina lokaler i Stadshagen med goda kommunikationsförbindelser. Jobbet är på heltid och du kommer att vara konsult på TNG.

Våra förväntningar

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra. Du är kommunikativ och är trygg i att uttrycka dig flytande på svenska både i tal som skrift.

Att bidra till teamet och dess framgång ser du som en självklarhet. Vidare är det viktigt att du är nyfiken och positiv. I ditt arbetssätt bör du vara strukturerad och proaktiv. 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024