Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till ett uppdrag med start omgående. Du rapporterar till redovisningschefen och kommer vara placerad i vår kunds trevliga lokaler i Borås. Bolaget präglas av en prestigelös och ödmjuk kultur med korta beslutsvägar och mycket god stämning på kontoret.

Vad innebär rollen?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets leverantörsreskontra Du hanterar hela flödet och i arbetsuppgifterna ingår hantering av inkommande fakturor, kontering, kontakt med kunder och leverantörer, inkassohantering etv. Arbetet ställer krav på noggrannhet och konsekvenstänk. Vidare är du positiv, serviceinriktad och driven att bidra till att leverera med högsta kvalitet. Vi värdesätter delaktighet, ansvar och kommunikation.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är relativt junior som ekonom, kanske har du läst en YH-utildning och arbetat vid sidan om eller så har du arbetat ett par år i en liknande roll. För att passa i gruppen bör du vara en självgående, ödmjuk och glad person som är noggrann i ditt arbete samtidigt som du trivs med att effektivisera ditt arbete och tycker om att hitta nya sätt för att utveckla både dig själv och arbetssättet. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid. Start är tänkt omgående och uppdraget löper minst året ut. Arbetstid kl. 7:30-16:30, flextid.

På den här tjänsten finns möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan efter upplärningsperioden. Det finns möjlighet till semester i sommar men har du möjlighet att arbeta v 29-30 så vore det önskvärt.

Din ansökan

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson på telefonnummer 076-647 16 53. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Intresseanmälan för uppdrag mot Ekonomi

Intresseanmälan för uppdrag mot Ekonomi

1 juli 2024

1 juli 2024

Ekonom/Administratör till TEAB

1 juli 2024