Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Uppdraget är på heltid och för rätt person finns det goda chanser att bli anställd hos vår kund efter en tid som konsult.

Vad innebär tjänsten
I rollen ingår arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra men vid behov kommer du att få hjälpa till med både löpande bokföring, kundreskontra, fakturering, inkasso, in- och utbetalningar mm. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett mindre team på 4 personer.

- Hantera leverantörsfakturor som saknar beställningsreferens i Jeeves granskningssystem och workflow
- Fakturera och ha kontakt med verksamheten ang frågor från kunder
- Ta hand om ankommande och avgående post
- Enklare bokföring
- Kontoavstämningar avseende kund- och/eller leverantörsreskontra
- Interna och externa kontakter med både kunder och leverantörer


Vem söker vi
Vi tror att du tidigare har arbetat med antingen kund- och/eller leverantörsreskontra och att du har en relevant eftergymnasial utbildning. I rollen ingår mycket olika kontakter vilket ställer krav på en stark servicekänsla samtidigt som det är viktigt att du har skinn på näsan och kan säga ifrån. Vidare behöver du ha vana av Office-paketet och av att arbeta i något större affärssystem. Har du tidigare arbetat i Jeeves är det meriterande.

Som person är du noggrann och ansvarskännande samtidigt som du har ett välutvecklat logiskt tänkande och kan snabbt bedöma om någonting inte verkar stämma. Vidare är du van vid att ta tag i saker och driva ditt eget arbete framåt. Du trivs i en bred roll där du tillsammans med dina kollegor är flexibel för att lösa de situationer som kan uppstå på en ekonomiavdelning. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid, minst 6 månade med goda chanser att bli rekryterad till vår kund
Ort: Göteborg (nära korsvägen)
Start: så snart som möjligt

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 3 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024