OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett stort företag i Solna. Tjänsten är en konsultrekrytering vilket innebär att du initialt kommer att arbeta som anställd konsult via oss på Newr och efter en tid övergå i en anställning hos vår kund. Tjänsten startar i januari.
I rollen kommer du tillhöra ett AP-team om 5 och ta ett självständigt ansvar för leverantörsreskontran i ett antal bolag i koncernen.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Tolka och kontrollera leverantörsfakturor
- Kontering
- Betalningar
- Avstämningar
- Utredningsarbete
- Hantera orderflödet
- Arbeta med ständig förbättring och utveckling av vår leverantörsreskontrafunktion och processen
Vi söker dig
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av leverantörsreskontra och som är trygg med de flesta av ovanstående arbetsuppgifter. Du har gymnasieexamen alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det är ett stort plus om du tidigare har arbetat i stora ekonomiska flöden och har erfarenhet av Visma Business, Readsoft eller Mediusflow.
Låter detta som en tjänst för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Eventuella frågor kring uppdraget besvaras av Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.