OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Brinner du lite extra för just leverantörsreskontra och har erfarenhet inom inkasso? Vill du dessutom ta klivet in på ett stort internationellt företag? Då har vi det perfekta uppdraget!
Vi söker nu en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till vår stora kund inom IT-infrastruktur med huvudkontor i Kista. Här får du möjlighet att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du att vara en del av funktionen Ekonomi med runt 30 medarbetare och vara en del av teamet som ansvarar för reskontra.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och 6 månader framåt med goda chanser till förlängning eller anställning direkt hos företaget.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent med fokus på levresreskontra kommer du bland annat ansvara för dessa arbetsuppgifter:
• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar av kostnader
• Hantering av representationsfakturor
• Administration i systemet, såsom användare, flöden mm
• Posthantering
• Bokslutsarbete i form av reserveringar
• Service till våra interna kunder
Dina erfarenheter
För att passa och göra succé i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har:
• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, kontering, periodisering, representation och bokslutsarbete
• Erfarenhet av inkassohantering och samarbete med Inkassobolag
• God systemvana, särskilt Microsoft Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Det är meriterande med erfarenhet av Navision
Vem vi tror att du är
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och ansvarsfull. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard. Andra egenskaper som uppskattas är att du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i hektiska situationer. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och gillar att ha kul på jobbet!
Tjänsten
Placering: Kista – kombinerat hemarbete med kontorsarbete
Omfattning: 8-17:00
Uppdragsperiod: Start i mitten av augusti tom. 6 mån med chans till förlängning
Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag!
Om företaget
Vår kund är en större och ledande leverantör inom IT-infrastruktur. Koncernen finns representerade i sju länder. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i trevliga lokaler i Kista nära till kommunikationer och butiker.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.