OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra och söker en ny utmaning? Är du självgående, initiativtagande och lösningsorienterad? Då har vi ett konsultuppdrag för dig!
KG Knutsson AB erbjuder en stimulerande miljö där du får jobba med intressanta människor, produkter och tjänster i en omvärld och bransch som ständigt förändras. De ger sina leverantörer sitt distributionsnät medan deras kunder får de bästa varumärkena, allt inpackat i vår produktkunskap och noggranna distribution. Sortimentet är bland det bredaste i branschen och på deras e-handelsplats autokatalogen.se hittar deras partners mer än en halv miljon artiklar. Förutom i Sverige finns KG Knutsson AB även i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. De är totalt ca 1300 medarbetare, har en privat ägare och omsätter ca 4 miljarder SEK. Besök gärna kgk.se och autoexperten.se för mer information.
Vi söker nu för KG Knutssons AB räkning 1 ekonomiassistent som ska stötta deras leverantörsreskontrateam som idag består av cirka 6 kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:
- Arbete med leverantörsreskontra inom KG Knutsson
- Löpande koppling och kontroll av varufakturor mot inköpsorder
Övriga arbetsuppgifter kan bestå av:
- Registrering av omkostnadsfakturor
- Leverantörsbetalningar
- Supportera i kontering och övriga leverantörsfakturafrågor
- Arbete med avstämningar och utbetalningar
- Utredningar
Tjänsten är en konsultanställning vilket innebär att du kommer vara anställd av oss på StudentConsulting där 6 månaders provanställning tillämpas med eventuell chans till förlängning, men arbeta tillsammans med vår kund. Uppdraget förväntas starta upp omgående där kontorstider tillämpas. Vid övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Din profil
Vi söker dig som har en avklarad gymnasieexamen inom ekonomi. Har du en eftergymnasial ekonomiutbildning är detta mycket meriterande. Vidare ser vi även att du har cirka 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter med leverantörsreskontra, där vi gärna ser att du har arbetat med elektronisk fakturahantering och har erfarenhet från bolag med lager. Du har god system- och datorvana där du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel. Har du erfarenhet från affärssystemen M3 eller Movex är detta meriterande. Vidare är du flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska.
Tjänsten lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och målmedveten, där du är van vid att arbeta utifrån tydliga processer och att organisera ditt eget arbete. Du slutför det du påbörjar och är problemlösande i din natur. Du har en god förmåga att hantera stress och hålla huvudet kallt där du arbetar lösningsorienterat. Vidare är du initiativtagande och relationsskapande, och arbetar lika väl självgående som i grupp.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584