Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Solna

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Andara dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent för kunds räkning. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och initialt 4-6 månader framåt och med möjlighet till förlängning. Placering för uppdraget är i kundens fina lokaler i Solna.

Arbetsbeskrivning:

- Ansvara för att leverantörsbetalningar och andra betalningar blir gjorda enligt förfallodatum och lösa eventuella problem som uppstår

- Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i ekonomisystemet

- Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden; kontanter, korttransaktioner, fakturainbetalningar

- Ansvara för avstämningar mellan likvidkonton i banken och redovisningssystemet, Dynamics Axapta.

- Kundkontakter med butiker och dotterbolag.

Vad krävs för att passa för detta uppdrag som ekonomiassistent?

Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med betalningar mot bank, gärna inom kund- eller leverantörsreskontra, så att du har förståelse för flödet från att en faktura kommer in till dess att den är betald. Det är ett plus om du tidigare har arbetat med avstämningar mot bank. Erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning inom detaljhandeln samt med hantering av stora volymer ser vi även som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst. Det är mycket viktigt att du är noggrann, flexibel och snabblärd. Du ska kunna hantera att arbeta i en rörlig och föränderlig miljö där alla rutiner och ramar inte ännu är satta. Du får gärna vara en person som bidrar med tankar om utveckling och förbättring och inte är rädd för att ”hugga i”.

Mer om tjänsten:

- Tillsättning: så snart som möjligt

- Eventuellt kan uppdraget övergå till anställning hos kunden efter hyrtidens slut
- Omfattning: heltid med flex och normala kontorstider
- Placering: Solna
- Uppdragstyp: 4 - 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 februari 2018

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


21 november 2024