Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra - Stockholm City

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi på Experis Finance dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och initialt 4-6 månader framåt, men med möjlighet till förlängning. Placering för uppdraget är på Kungsholmen, Stockholm.

Arbetsbeskrivning för uppdraget som ekonomiassistent

Du kommer tillhöra ett team som arbetar med uppgifter uppdelade på olika personer. Arbetet kommer innebära en del löpande men med inslag av mer utvecklande arbete.

Nedan är ett axplock av de arbetsuppgifter du kommer arbeta med:

* Boka inbetalningar från olika typer av valutainflöden; kontanter, korttransaktioner, fakturainbetalningar
* Ansvara för avstämningar mellan likvidkonton i banken och ekonomisystemet, AX365.
* Ansvara för att leverantörsbetalningar och andra betalningar blir gjorda enligt förfallodatum och lösa ev problem som uppstår
* Boka utbetalningar av leverantörsfakturor och andra betalningar i ekonomisystem
* Kundkontakter med butiker och dotterbolag.

Vad krävs för att passa i rollen som ekonomiassistent?

Du som söker har relevant erfarenhet som ekonomiassistent eller redovisningsekonom där du arbetat med betalningar mot bank, gärna inom kund- eller leverantörsreskontra, så att du har förståelse för flödet från att en faktura kommer in till dess att den är betald. Har du arbetat med kontoavstämningar, framförallt bankkonton ser vi det som ett plus. Ett extra plus är erfarenhet från detaljhandel och stora volymer.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten och söker dig som är noggrann, flexibel och snabblärd. Du trivs med att arbeta i en rörlig och föränderlig miljö där alla rutiner och ramar inte ännu är satta. Du får även gärna vara en person som bidrar med tankar om utveckling och förbättring och inte är rädd för att "hugga i".

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget, vänligen kontakta Konsultchef Emma Ryve, alt 08 736 29 58

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 28 juli 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024