Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till AcadeMedia
Har du grundläggande förståelse för leverantörsreskontra samt lättare bokföring? Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill nu utvecklas vidare? Då kan denna tjänst vara ditt nästa steg!

Om AcadeMedia
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag som skapar möjligheter för människor att utvecklas. 18 500 medarbetare på våra drygt 700 enheter (förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar) har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Mer information finns på www.academedia.se.

Beskrivning av tjänsten
I denna roll ansvarar du för leverantörsreskontran för flera medelstora bolag inom koncernen. I huvudsak består arbetsuppgifterna av:
  Registrering, verifiering och kontering av fakturor
Kontroller och bevakning av fakturor
Bokföring och betalning av fakturor
Nya uppläggningar av leverantörer och underhåll av register
Systemadministration och övrigt förekommande administrativa uppgifter
Du agerar även support till verksamheten och externa parter genom att ta emot leverantörsfaktura- och systemfrågor via ärendehanteringssystemet samt telefon. Arbetet sker i systemen OPTO, Jeeves samt i Excel. Du kommer att ingå i ett team om 7 personer.

Tjänsten förväntas tillsättas snarast möjligt och är ett vikariat på 1 år, med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning. AcadeMedia har sitt huvudkontor i centrala Stockholm på Adolf Fredriks Kyrkogata 2.

Din profil
För att passa för denna roll är du gymnasieekonom med yrkeserfarenhet inom ekonomiområdet, alternativt har du en högskoleutbildning med inriktning företagsekonomi. Du har en grundläggande ekonomisk förståelse för fakturahantering och lättare bokföring. Dina administrativa kunskaper är goda och du är en van systemanvändare. Om du tidigare har arbetat med leverantörsreskontra, i Excel och i systemen OPTO och/eller Jeeves ses det som extra värdefullt.

Du som person
Vi söker dig som är engagerad, social och positiv, du värdesätter samarbetet i teamet samt är van vid många kontaktytor. Kanske är du i början av din karriär och därmed har en stark vilja att lära mer och utvecklas. Du har en naturlig känsla för service och administration, är lyhörd samt har en god förmåga att ta eget ansvar för ditt arbete.

Du erbjuds
I denna tjänst får du möjlighet att växa med och i en spännande organisation under tillväxt. Genom medvetet utvecklingsarbete har du goda möjligheter till fortsatt kompetensutveckling. AcadeMedia är en stabil och långsiktig arbetsgivare som kan erbjuda en unik kombination av trygghet, driv och framåtanda.

Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så uppmanar vi dig att skicka din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sara Kölborg, 070-407 44 93 eller sara.kolborg@sharenode.se.

Denna rekrytring till AcadeMedia hanteras av ShareNode. ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner som erbjuder våra kunder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vårt primära fokus är ekonomi, lön och HR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 december 2022

Besöksadress

Stubbåkersgatan 21
None

Postadress

Box 15003
Bromma, 16751

Liknande jobb


20 december 2024