Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till bolag i Marievik

Arbetsbeskrivning

Är det dig vi söker? Har du praktisk erfarenhet av ekonomiarbeteoch vill ta dig an rollen som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra? SJR söker för kunds räkning en prestigelös ekonomiassistent. Varmt välkommen med ditt CV!

Arbetsuppgifter:

I den härrollen som ekonomiassistent kommer du att sköta leverantörsbetalningar och återrapportering. Du ansvarar för leverantörsfakturahantering,hanterar inkommande fakturor och inläsning. Det ingår även i arbetsuppgifterna att vara behjälplig vid bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontra, avstämningar och underlag för reserveringar. Du supportar och stöttar även ditt team med administrativa kontorsuppgifter.

Vem söker vi?

Vi söker dig med eftergymnasialutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Uppdraget är ett konsultuppdrag på sex månader men med goda möjligheter till förlängning. Bolaget är beläget i Marievik.

För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du vara analytiskt lagd, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Men det är också viktigt att du är en lagspelare som trivs ihop med andra människor.

Vi tror att du är en positiv och noggrann person med grundläggande teoretiska och praktiska ekonomikunskaper. Vi ser gärna att du har arbetat med leverantörsreskontra tidigare.Vidare är du strukturerad och van vid ett högt tempo.

Som ekonomiassistent hos oss önskar vi att du har systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Det är även viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Viktig information

Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR men med möjlighet till förlängningVarmt välkommen att connecta med oss och ladda upp ditt CV. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Emma Hultberg på 076 641 16 47.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 februari 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024