OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vårt trevliga kundföretag är ett växande bolag inom varuförsörjning och välkänt i sin bransch. I Sverige arbetar cirka 900 medarbetare runt om i landet och till huvudkontoret i Kista behöver man nu förstärkning av en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra.
Tjänsten
Du kommer att jobba som ekonomiassistent och tillhöra ett utav två olika team inom leverantörsreskontra. Det team du kommer att tillhöra heter "varuflöde" som idag består av 2 medarbetare och som tillhör finansavdelningen ute hos vår kund. I denna roll kommer du att arbeta med stora flöden där tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra kommer ha stor betydelse. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med andra i gruppen med allt som berör leverantörsreskontran. Här är det också ett stort plus om du har erfarenhet av arbete kring lager. Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående men med stora chanser till överrekrytering ut till kund. Du kommer att anställs som konsult via Placera Personal under detta uppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund:
• Du har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra
• Du har gått en gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande
• Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• Goda kunskaper i både svenska och engelska
• Meriterande om du har erfarenhet av SAP men är inget krav
Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, driven och snabblärd. Du innehar en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är inte rädd för att hugga i, prestigelös, social och bidrar med en positiv stämning på arbetsplatsen.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Sökord: leverantörsreskontra, SAP, Jobb, varulager, ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719