Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till globalt teknikföretag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en driftig och målmedveten ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du kommer själv att ansvara för hela flödet inom leverantörsreskontra, allt ifrån inskanning av leverantörsfakturor genom Medius Flow till utbetalningar och balanskontoavstämningar. Du kommer även att vara med och utveckla rollen med att förbättra rutiner och processer.

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din yrkeskarriär och har relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis en högskoleutbildning inom ekonomi eller en YH-utbildning inom redovisning. För att lyckas i tjänsten krävs:

• 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet, främst inom leverantörsreskontra.
• Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.
• Du har mycket goda kunskaper IT-kunskaper, exempelvis i MS Office-paketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av MediusFlow eller Visma business.

För att trivas hos vår kund tror vi att du är en vetgirig och hjälpsam person som uppskattar att både ta ansvar för dina arbetsuppgifter och att hjälpa kollegor när det behövs. Du uppskattar ett högt tempo där du hela tiden får lära dig nya saker samtidigt som du är noggrann med dina återkommande arbetsuppgifter. Rätt person är proaktiv, flexibel och har förmågan att bibehålla ett positivt sätt även vid snabba förändringar som ställer krav på handlingskraft.



Du erbjuds

Vår kund är ett ungt teknikföretag med internationella dotterbolag samt sin egen forskning och utveckling. Detta är en rekrytering med anställning direkt hos vår kund.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se.


Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.

Start:

Enligt ök.

Lön:

Enligt ök.

Sista ansökningsdag

Vi kommer att tillsätta tjänsten löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024