OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad person som vill ta stort ansvar för leverantörsreskontan tillsammans med ett härligt team. Då kan det här vara din nästa utmaning.
Detta är ett konsultuppdrag med start i mitten av augusti i minst ett år framåt.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent har du ett helhetsansvar för leverantörsreskontraflödet för Norden tillsammans med teamet på sju personer.
Arbetsuppgifter:
- Ta emot och ankomstregistera fakturor
- Sköta kontering av leverantörsfakturor
- Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
- Avstämning av leverantörsreskontra
- Sköta betalning av leverantörsfakturor
- Återrapportering av betalfiler
- Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran
Rollen innebär kontakter främst med leverantörer, men också mycket kontakter internt både via mejl och telefon.
Om dig
Vi söker dig som är ekonom i början av din karriär med viss erfarenhet av liknande uppgifter. Det är meriterande om du är gymnasieekonom eller har annan eftergymnasial ekonomisk utbildning. God systemvana och tidigare erfarenhet av Agresso Unit4 är ett plus. Vi förutsätter att du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du gillar att jobba målinriktat i högt tempo för att nå satta deadlines samtidigt som du månar om och gärna stöttar kollegor vid behov. Vidare ser vi gärna att du är en serviceinriktad, engagerad och positiv problemlösare som vill bidra till teamet.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Hansen på elin.hansen@sjr.se Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så sök redan idag
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88