OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I samband med att en av våra medarbetare går i pension söker vi nu en efterträdare till vår leverantörsreskontra med placeringsort i Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.
Vad ger vi dig?
Du kommer att arbeta självständigt tillsammans med ytterligare en kollega inom leverantörsreskontra men teamet består av 9 medarbetare totalt.
Ansvar för hantering av leverantörsfakturor för samtliga bolag vi hanterar där följande ingår:
• Kontroll och upplägg av nya leverantörer
• Registrering och kontering av leverantörsfakturor
• Betalning av leverantörsfakturor
• Kontoavstämningar i samband med bokslut
• Uppsättning av användare i fakturahanteringssystem
Vem är du?
Vi söker dig som arbetat ett par år i rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och känner att det är dags för nya utmaningar. Du trivs i en föränderlig vardag och söker en roll som ger dig stor insyn i den dagliga verksamheten.
I ditt arbete är du noggrann, effektiv och trivs med att ha ordning och reda. Som person är du en social och positiv lagspelare som gillar att ha kontakt med övriga organisationen samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du strävar hela tiden efter förbättring, och tar gärna egna initiativ för att förbättra processer så att arbetet kan fortgå smidigare.
Vad har du gjort tidigare?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet från leverantörsreskontra gärna inom tjänsteföretag. Har du dessutom jobbat på ett bolag som har flera olika juridiska enheter är det en stor fördel. Du behöver ha goda kunskaper inom bokföring och momsregler. Är du bekant med Visma PX/Visma Controll och Jira är det meriterande, men det viktigaste är att du använt och navigerat något ERP system tidigare. Du pratar god svenska, men behärskar även professionell engelska.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar skickade via mail.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.
Har Du frågor om tjänsten och arbetsuppgifterna får Du gärna maila vår reskontrachef Karin Wennolf på karin.wennolf@nexergroup.com. Har du istället frågor om Nexer eller rekryteringsprocessen får Du gärna maila ansvarig rekryterare Susann Nilsson på susann.nilsson@nexergroup.com
Om Nexer
Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.
På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.