OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Det finns nu en möjlighet för dig som är i början av ekonomikarriären att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande.
OM TJÄNSTEN
Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens!
Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Behovet är omgående och vi söker dig som är intresserad av att ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt.
Du erbjuds
- Ett initialt konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Sköta leverantörsreskontra
* Månads- och bankavstämningar
* Hantera utbetalningar
* Hantera uppläggning av leverantörer
* Hantering av påminnelser
* Momsfrågor
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
- Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse
- Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel, van vid att hantera större mängder data. Stor vikt i denna process kommer dessutom läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:
* Strukturerad
* Samarbetsvillig
* Flexibel
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231