EKONOMIASSISTENT INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA TILL RESIA AB

EKONOMIASSISTENT INOM LEVERANTÖRSRESKONTRA TILL RESIA AB

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter en roll som ekonomiassistent i en spännande och utvecklande miljö? Trivs du i en roll med eget ansvar? Då har vi tjänsten för dig!

Om företaget
Resia jobbar med affärsresor, möten och event varje dag. I februari 2022 förvärvads Resia AB av TripActions och tillsammans med deras nya ägare har de som målsättning att skapa Nordens bästa helhetslösning för hantering av resor, företagskort, reseräkningar tillsammans med personlig service i världsklass.

Till Resias ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomiassistent,
För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag inom ekonomi i en tydligt värderingsstyrd organisation där vi har kollegor över hela världen. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap med ett tydligt mål, att göra skillnad för våra kunder.

Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen och till stor del arbeta med leverantörsreskontran. Resia är ett transaktionsintensivt bolag och fakturorna tas emot elektroniskt eller i pappersformat. .

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du arbeta med leverenstörsreskontran, detta innefattar bland annat:

• Verifiering (kontrollera att rätt information läses från fakturan samt registrera attestflöde)
• Matcha fakturor mot ordrar
• Hantera och fördela kostnader för olika segment
• Vara delaktig i kontoavstämningar och utredningar i månadsboksluten
• Delansvarig för avdelningens mejlbox och posthantering
• Diverse övriga administrativa uppgifter som hör till gruppen
• Ansvarig för uppsättningar och flöden för elektronisk fakturahantering
• Arbeta proaktivt för att förbättra och effektivisera flöden inom leverentörsreskontan
• Tjänsten rapporterar till Ekonomichef.

Din profil
Du har tidigare erfarenhet från arbete som ekonomiassistent inom leverantörsreskontran och är van att arbeta i olika affärssystem. Du är en självständig person som trivs i en social roll då du har många kontaktytor på daglig basis.

Du är även sedan tidigare van vid stora flöden på en ekonomiavdelning. För rätt person finns det stora möjligheter att arbeta mer brett över avdelningen och få lära sig flera arbetsområden.

Framgångsfaktorer
• Minst 3-4 års erfarenhet av leverantörsreskontra
• Intresserad av ekonomisystem och lättlärd
• Noggrann, stresstålig och serviceminded
• Goda kunskaper i Engelska i tal och skrift



Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).


Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Göteborg
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Markus Kask
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-01-27, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Denna tjänst är en hyrrekrytering där du till en början är anställd av oss på Resultat AB och på sikt kan bli anställd på företaget som du arbetar hos. Låter detta som en intressant utmaning?

Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Markus kask, 0763-097335.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Liknande jobb


21 november 2024