Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Söderort

Arbetsbeskrivning

Experis Finance söker nu en ekonomiassistent till vår kunds leverantörsreskontraavdelning med placering söder om söder. Du ingår i en grupp om nio ekonomer och företaget är ett tillverkande sådant. Uppdraget är ett konsultuppdrag som sträcker sig mellan fyra till sex månader med start omgående.

Arbetsuppgifter:

* Scanna och ankomstregistrera ankommande fakturor
* Skicka ut omkostnadsfakturor för kontering och attestering till organisationen
* Viss kontering och attestering av omkostnadsfakturor
* Matchning av inköpsrelaterade fakturor: kontroll av pris, artikelnummer på fakturan mot inköpsorder
* Kontakta inköpare vid differens mellan faktura och inköpsorder
* Bevaka och påminna att omkostnadsfakturor blir attesterade i organisationen
* Betalning av fakturor manuellt
* Avstämning mellan kontoutdrag från externa leverantörer och leverantörsreskontran
* Utredningar gällande felfakturering, felbetalning, systemfel
* Behjälplig med support till organisationen.



Vem är du?

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av leverantörskontraarbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem. Då många av företagets kunder och leverantörer finns utomlands är god engelska ett krav. Vi ser det även meriterande med goda Excelkunskaper.

Som person är du noggrann och ansvarsfull. Du är en flexibel teamspelare med god samarbetsförmåga.



Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktuppgifter

För mer information om uppdraget, vänligen kontakta Jeanette Hagen på telefon: 08-7362857 eller

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024