OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 4,5 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Bravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent för leverantörsreskontra till Sveaskog. De är ett av Sveriges största skogsföretag och har mark över hela Sverige. Vidare har de ett stort fokus på att deras arbete ska vara hållbart för miljön.
På Sveaskog arbetar ekonomiteamet tätt ihop och det är många som arbetat där länge. Du sitter i ett öppet kontorslandskap tillsammans med dina kollegor inom reskontra.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra arbetar du nära ekonomiteamet genom ekonomiprocessen. Du kommer i synnerhet arbeta med leverantörsfakturor, men även vara behjälplig med andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter. I rollen arbetar du merparten digitalt och i diverse ekonomisystem. Du erbjuds en introduktion för att skapa en förståelse för företagets arbetssätt och system.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Kontera och prioritera inkommande leverantörsfakturor
• Hantera påminnelser och inkassokrav
• Ta fram underlag för manuella leverantörsbetalningar
• Hantera gemensam mail och svara på samtal (externt och internt)
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God dator och systemvana samt goda kunskaper inom Excel
• Svenska obehindrat i tal och skrift, engelska är meriterande
• Cirka ett års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, mycket meriterande om du jobbat inom systemen Dynamics 365 och xFlow
För att lyckas i rollen har du förmågan att på egen hand skapa struktur i ditt arbete och enkelt prioritera rätt saker. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan ta egna beslut för att komma framåt. Du driver självständigt dina arbetsuppgifter men har också en god samarbetsförmåga och ser värdet med att arbeta tillsammans i ett team. Vidare är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte nya utmaningar. Slutligen trivs du i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, ekonom, junior ekonom, leverantörsreskontra, leverantörsfaktura, faktura, xflow, administration, Stockholm, Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund