Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till SYSTRA i Stockholm

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till SYSTRA i Stockholm

Arbetsbeskrivning

SYSTRA växer! Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom transportinfrastruktur och samhällsbyggnad. Vi har de senaste åren haft en fantastisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig.
Nu behöver vi förstärka vårt härliga ekonomiteam med en driven ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra!
Om jobbet
Ekonomiavdelningen på SYSTRA driver flera projekt där du kommer få chansen att driva såväl små som stora projekt. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor på redovisningsavdelningen samt arbeta mot dina kollegor på internationell nivå. Du rapporterar till vår ekonomichef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Balansavstämning
Månadsrapportering
Hantera skattekonto och rapportering av moms, skatt och sociala avgifter
Support till ekonomiavdelningen och övriga interna avdelningar vid frågor
Delaktig i årsredovisning och årsbokslut
Delta i utvecklingsprojekt inom ekonomifunktionen
Upprätta och rapportera inkomstdeklaration
Effektivisering av processer och rutiner
Företagets kontakt mot revisor och Skatteverket

Vem är du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med redovisning från ax till limpa. Du känner dig mycket trygg i bokslutsarbete och har stor kunskap om gällande redovisningsregler.
Du har ett stort systemintresse och är duktig på Excel. Eftersom vi är en internationell koncern söker vi dig som har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan och intresset att leda och driva igenom projekt från kravställning till implementation. Du är självgående, har ett lösningsorienterat synsätt och utmanar de lösningar som finns idag när du ser att något kan göras bättre. Eftersom du kommer ha många kontaktytor inom organisationen och till viss del även externt så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i samarbete med andra.
Vårt erbjudande
I denna roll kommer du arbeta tillsammans med 6 kompetenta ekonomer. Vårt arbetsklimat präglas av teamwork, utveckling och kommunikation. Vi sitter i moderna lokaler i Kista Science Tower i Kista med möjlighet till distansarbete.
Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse. Rätt person kommer få stor chans att utvecklas inom sitt område.
Intresserad och vill veta mer? Välkommen att kontakta oss.
Madelene Borelid, Finance Manager Nordic
mborelid@systra.com
Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om SYSTRA
Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se
SYSTRA- confidence moves the world
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SYSTRA AB Kista Kista
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2024
  • Ansök senast: 23 maj 2024

Postadress

Kista science tower, Färögatan 33 10tr
Kista, 16451

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024