Ekonomiassistent inom lön & leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Poolia Ekonomi AB Presentation Till ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder i Kista söker vi en ekonomiassistent som är tillgänglig omgående. Tjänsten är ett uppdrag på heltid som inledningsvis sträcker sig tre till sex månader, men möjligheten till förlängning är stor. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer du få möjligheten att arbeta med leverantörsreskontra och lönehantering. Under uppdraget kommer företagets redovisningsansvarig att vara din handledare. Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra är: - registrering och betalning av leverantörsfakturor - ansvar för företagets handkassa - månadsvis avstämning av leverantörsreskontra mot huvudbok - omvärdering av leverantörsfakturor i utländsk valuta - hanering och utbetalning av provisioner till dotterbolag och externa agenter - ansvar för löneutbetalningar - assistans vid månadsbokslut - arkivering - utskrift av listor och rapporter. Vidare innebär rollen mycket kontakter med myndigheter och organisationer såsom Försäkringskassan, Metall, Kronofogdmyndigheten, AMF och Alecta. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som har ekonomisk gymnasieexamen eller motsvarande och som är i början av din karriär. Erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter är inget krav utan det viktiga för oss är att du är intresserad av att utveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra och lön. Du är en van datoranvändare som har lätt för att lära dig nya program. Erfarenhet från ekonomisystemet Agda är meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad samt besitter en god samarbetsförmåga. Du är drivande, har en positiv attityd och är van att arbeta mot strikta deadlines. Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag. På grund av hög arbetsbelastning har vi dessvärre inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som ej står i annonsen är uppgifter vi ej kan lämna ut förrän du eventuellt blir kontaktad av oss. Kontakt från vår sida brukar ske senast inom 1-2 veckor. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 2 juni 2009
  • Ansök senast: 30 juni 2009

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024