Ekonomiassistent inom offentlig sektor i Haninge

Ekonomiassistent inom offentlig sektor i Haninge

Arbetsbeskrivning

Är du en kvalificerad ekonomissistent med erfarenhet av att hantera större fakturaflöden? Är du självgående och vill arbeta inom offentlig sektor i Haninge? Då ska du söka tjänsten som ekonomiassistent idag!

Denna tjänst inleds som ett konsultuppdrag med start omgående och pågår initialt i cirka 6 månader med möjlighet till förlängning alternativt övertag av kund.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter främst kopplat till leverantörsreskontra. Detta innebär bland annat att lägga upp leverantörer, arbeta i "loggen", registrera utanordningar och att ha kontakt med leverantörer via mail och telefon samt stötta användare ute i verksamheten.

I tjänsten ingår också att ge service, utbilda och informera chefer och personal ute i verksamheterna, vara backup för varandra vid behov och andra förekommande arbetsuppgifter inom gruppen. Du behöver ta ett aktivt ansvar för de egna och gruppens arbetsuppgifter och bidra till att utveckla rutiner och processer. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd.

Om dig
Om du är en person som trivs med att både arbeta självständigt och i team så tror vi att du är rätt person för den här kunden. Du är serviceinriktad, flexibel, nyfiken och har en vilja att bidra till förbättringar och utveckling. Du har ett driv och besitter förmågan att ta initiativ och få saker gjorda. Du har sinne för detaljer, är ansvarstagande och lägger stor vikt vid att leverera i tid med god kvalitét. Vidare ser vi att du har gymnasieexamen ekonomi eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av liknande arbete i en större organisation. Erfarenhet av affärssystemet Agresso och/eller Proceedo är starkt meriterande.

Viktigt för tjänsten är:
- Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där fakturaflödet är omfattande
- Svenska + engelska i tal och skrift
- Självgående, serviceinriktad och initiativtagande
- Erfarenhet av affärssystemet Agresso och/eller Proceedo är starkt meriterande liksom erfarenhet av kommunal verksamhet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via anders.linden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Ekonomiassistent, Redovisning, Haninge , Kommun , Agresso , Adecco, Löpande bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 19 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024