Ekonomiassistent inom reskontra sökes till transportbolag!

Ekonomiassistent inom reskontra sökes till transportbolag!

Arbetsbeskrivning

Har du minst tre års erfarenhet inom kund- och leverantörskontra? Skulle du beskriva dig som en strukturerad och noggrann person med god analytisk förmåga? Söker du också efter en arbetsplats där du kan göra skillnad och ingen dag är den andra lik? Då har du kommit helt rätt!
Om tjänsten
Perido letar efter en ekonomiassistent som ska arbeta med reskontra till vår kund, ett av Europas största företag inom transportbranschen. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du bli en viktig del av ett team som samarbetar och drar nytta av varandras kompetenser. Du kommer ha fokus på klassiskt förekommande arbetsuppgifter inom reskontra men självklart tvekar du inte på att hjälpa en kollega i nöd, oavsett uppgift. Teamet arbetar med kund-, leverantörsreskontra, betalningar, kravhantering och vissa arbetsuppgifter kopplat till leasing.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom leverantörsreskontra och verkligen tycker om dess arbetsuppgifter, liksom att du även har en god förståelse för hela ekonomiflödet. Du har förmågan att driva ditt arbete framåt, är van att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för de uppgifter du utför. Du är även prestigelös och tvekar inte på att hugga in där du ser att det behövs eller bli ombedd. Ditt arbetssätt karaktäriseras av noggrannhet och struktur och du kan enkelt arbeta med flera uppgifter samtidigt utan att tumma på kvalitén. Vidare tror vi att du är pedagogisk och öppen i ditt uttryckssätt och har lätt för att samarbeta.
Är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Minst 3 års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
Goda systemkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Plus i kanten:
Eftergymnasial utbildning

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos kund. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32225 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 24 april 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024