Ekonomiassistent inom reskontra till bolag i centrala city!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker nu efter en ekonomiassistent inom reskontra till vår kund med start i början på september. Bolaget har sitt huvudkontor i centrala Stockholm där de nu behöver en person till in i reskontragruppen.

Tjänsten
I denna roll kommer du att arbeta med både leverantörsreskontran samt kundreskontran och ingå i ett team på 6 personer där ni tillsammans har stor möjlighet att påverka och effektivisera det dagliga arbetet. Tillsammans kommer ni hantera flera bolags reskontran och här hamnar du i en roll med mycket variation då bolagen inom koncernen är både mindre och större storlek. Här kommer du att få jobba i flertalet olika system och då bolaget är inne i en förändringsresa så kommer du få vara med att bygga upp rutiner och processer allt eftersom. Initialt arbetar du som konsult via Placera Personal med start omgående under sex månader framöver med intentionen är att därefter gå över i en anställning direkt till vår kund.

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter.

Kundreskontra:

• Matchning och registrering av kundinbetalningar
• Bankavstämningar
• Påminnelsehantering, räntefakturering och inkassohantering
• Månadsavstämningar av kundreskontra med tillhörande konton
• Delaktig i boksluten, månads-, kvartals- och årsbokslut
• Vara ekonomiavdelningen behjälplig med andra förekommande uppgifter

Leverantörsreskontra:

• Sköta löpande hanteringen av leverantörsfakturor, kontering och tillhörande attestering
• Skapa betalningsfiler, återrapportering samt manuella betalningar
• Hantera betalningspåminnelser, räntefakturor/kreditfakturor
• Månadsavstämningar av leverantörsreskontran med tillhörande konton
• Delaktig i boksluten, månads-, kvartals- och årsbokslut
• Vara ekonomiavdelningen behjälplig med andra förekommande uppgifter

Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi gärna följande erfarenhet:

• Minst ett par års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom reskontra
• Goda kunskaper i både svenska och engelska
• Vana av olika system och tycker det är roligt att få lära sig nya
• God servicevana och gillar att vara en supportfunktion

Personligt
Som person är du social, positiv och utåtriktad. Du är noggrann, ansvarsfull, och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och trivs med varierande arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du trivs i att jobba i ett tajt team där ni samarbetar och stöttar varandra då det stundtals kan vara mycket att göra. Du är prestigelös och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har en utvecklad servicesida då du kommer ha mycket kontakt med andra både internt och externt.

Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: ekonomiassistent, ekonom, kundreskontra, leverantörsreskontra, bokföring, avstämningar

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid, 40h/v med kontorstider 8-17 med möjlighet till flex. Start i början på september och 6 månader framåt, med goda chanser till övertag.
  • Publicerat: 20 juli 2018

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024