OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Clockwork är det nya bemannings- och rekryteringsföretaget. Vi har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal och tjänstemän, skolpersonal och större integrationsprojekt. Clockwork har idag ca 400 anställda och finns på fjorton orter från Stockholm i söder till Piteå i norr. Som ett led i att vara en av bemanningsbranschens mest attraktiva arbetsgivare fokuserar vi extra på friskvård med målet att ha branschens friskaste personal. Hos Clockwork är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på www.clockworkpersonal.se
Har du erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och redo för nya utmaningar? Drivs du av att utveckla, effektivisera och automatisera processer och arbetssätt? Vill du arbeta i en utvecklingsorienterad koncern i ett expansivt läge tillsammans med ett starkt ekonomiteam? Vi söker för kunds räkning nu en snabbfotad ekonomiassistent där du till en början blir anställd av oss på Clockwork med ambition att efter 6 månader gå över till en tillsvidareanställning hos vår kund. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med alla förekommande arbetsuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra, där du kommer att hantera stora flöden.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat avstämningar, kontering, in- och utbetalningar, påminnelsehantering, attesthantering, skapa betalningsförslag, samarbete med bolagets inkassobyrå och kontakt med kunder och leverantörer.
Du kommer också vara en viktig aktör för att identifiera, driva och implementera förbättringsåtgärder tillsammans med reskontragruppen. Du rapporterar till CFO Sverige.
Din profil
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har en god förståelse för det ekonomiska flödet och processerna. Vi tror att du har en utbildning med ekonomisk inriktning och är i början av din karriär. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att sätta dig in i nya system.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna hos dig som kandidat. Vi söker därför dig som är snabb, lättlärd och gör ett noggrant arbete. Du är en strukturerad person som gillar att hålla deadlines, ett tempofyllt arbete och har en känsla för likviditetsflöden. I grunden är du en ordning-och-reda-personlighet, men uppskattar en miljö som är föränderlig, där du jobbar förbättringsinriktat tillsammans med andra.
Verkar detta intressant?
För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef och rekryteringskonsult Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen så ansök med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 2017-10-08. via www.clockworkpersonal.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman