OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansliet AB har sedan 2008 arbetat för att ge våra kunder en total ekonomiservice utöver det vanliga!
Våra kunder finns i hela landet och i många olika branscher, bland annat i föreningsvärlden där vi har äran att ta hand om ekonomi och personal för ett antal av Sveriges större idrottsföreningar.
Vi är även extern ekonomiavdelning åt ett antal ABn i varierande storlek.
Kansliet är just en Extern Ekonomiavdelning, vilket skiljer oss från den klassiska ”byrån”. Vi har ett teambaserat arbetssätt där varje grupp hanterar sin del av processen.
Vi strävar alltid efter att ha dom bästa arbetssätten, de effektivaste systemen och den roligaste arbetsplatsen, vårt motto ”Mer tid till det roliga” gäller i högsta grad även internt!
Nu söker vi en ekonomiassistent som kan och vill ta ett helhetsgrepp om vår reskontra-hantering. Kanske har du sett det mesta som finns att se inom attestflöden och reskontra, men vill fortsätta utvecklas och specialiseras inom detta? Välkommen att växa tillsammans med oss!
Arbetsuppgifter:
I vår ekonomigrupp arbetar du nära flera spännande kunder i olika storlek och branscher och hanterar stora delar av det löpande flödet på både kund-och leverantörssidan.
Det finns goda möjligheter att utvecklas i rollen och till exempel ansvara för hela processer och system.
Vi behöver dig som
-Har minst 1-3 års erfarenhet som ekonomiassistent.
-Är en kommunikativ lagspelare, en fena på att samarbeta! Rollen kräver flytande svenska i tal och skrift.
-Har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem (vi arbetar främst i CentSoft och Microsoft NAV/BC)
Stort extra plus om du dessutom
-Har arbetat i motsvarande roll tidigare.
-Varit delaktig i implementeringar som tex systembyten
-Har erfarenhet av att arbeta med idrottsföreningar och ideella verksamheter
För att trivas hos oss tror vi att du är en social och relationsbyggande person, som uppskattar mycket kontakt med kunder och kollegor. Du mår bäst i en familjär arbetsmiljö, präglad av öppenhet, utveckling och framåtanda!
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, nära till skratt även när arbetsbelastningen är hög, och frihet under ansvar.
Tjänsten är på 100%, lägre omfattning kan diskuteras.
Flexibilitet i arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån när uppgifterna tillåter.
Tillträde enligt överenskommelse, dock senast 1/12.