Ekonomiassistent inom reskontra till vårt kontor i Täby!

Ekonomiassistent inom reskontra till vårt kontor i Täby!

Arbetsbeskrivning

Kansliet AB har sedan 2008 arbetat för att ge våra kunder en total ekonomiservice utöver det vanliga!
Våra kunder finns i hela landet och i många olika branscher, bland annat i föreningsvärlden där vi har äran att ta hand om ekonomi och personal för ett antal av Sveriges större idrottsföreningar.
Vi är även extern ekonomiavdelning åt ett antal ABn i varierande storlek.
Kansliet är just en Extern Ekonomiavdelning, vilket skiljer oss från den klassiska ”byrån”. Vi har ett teambaserat arbetssätt där varje grupp hanterar sin del av processen.
Vi strävar alltid efter att ha dom bästa arbetssätten, de effektivaste systemen och den roligaste arbetsplatsen, vårt motto ”Mer tid till det roliga” gäller i högsta grad även internt!
Nu söker vi dig, ekonomiassistent med erfarenhet från både leverantörs-och kundreskontra, intresse för system och en stark vilja att lära dig ”allt”! Välkommen att växa tillsammans med oss!
Arbetsuppgifter:
I vår ekonomigrupp arbetar du nära flera spännande kunder i olika storlek och branscher och hanterar stora delar av det löpande flödet på både kund-och leverantörssidan.
Det finns goda möjligheter att utvecklas i rollen och till exempel ansvara för hela processer och system.
I rollen ingår även ett visst kontorsansvar som beställningar av kontorsmaterial, ansvar för vår växel-telefon, posthantering mm.
Vi behöver dig som
-Har minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent.
-Är en kommunikativ lagspelare, en fena på att samarbeta! Rollen kräver flytande svenska i tal och skrift.
-Har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem (vi arbetar främst i CentSoft och Fortnox)
Stort extra plus om du dessutom
-Har arbetat i motsvarande roll tidigare.
-Varit delaktig i implementeringar som tex systembyten
-Har erfarenhet av att arbeta med idrottsföreningar och ideella verksamheter
För att trivas hos oss tror vi att du är en social och relationsbyggande person, som uppskattar mycket kontakt med kunder och kollegor. Du mår bäst i en familjär arbetsmiljö, präglad av öppenhet, utveckling och framåtanda!
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, nära till skratt även när arbetsbelastningen är hög, och frihet under ansvar.
Tjänsten är på 100%, lägre omfattning kan diskuteras.
Flexibilitet i arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån när uppgifterna tillåter.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KANSLIET I SVERIGE AB TÄBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 november 2021

Besöksadress

ENHAGSSLINGAN 6
TÄBY

Postadress

ENHAGSSLINGAN 6
TÄBY, 18740

Liknande jobb


21 november 2024