OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag/vikariat på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. Tjänsten är placerad på deras kontor i centrala Göteborg. De söker nu dig som vill bidra till effektivisering av deras sjölogistiska flöden och nöjda kunder. Som ekonomiassistent hos Schenker blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med olika administrativa ekonomiska uppgifter kopplat till Schenkers godsflöden inom Sjölogistik. ansvarar du löpande för registrering och manuell hantering av inkommande och utgående faktureringar. Du registrerar fakturor löpande och säkerställer att informationen stämmer. I ditt arbete kommer du ha en tät kontakt med övriga avdelningar inom sjölogistik. Samtidigt har du daglig kontakt med våra leverantörer och analyserar resultaten på varje skeppning.
• Löpande fakturering och kostnadskontroll.
• Nära kontakt med andra avdelningar inom sjölogistik.
• Analysering av resultat på varje skeppning.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Meriterande med erfarenhet av sjölogistik
• God dator- och systemvana.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift.
Vi söker dig som har förmåga att snabba sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och då denna roll uteslutande innefattar administrativa moment är du som söker noggrann i ditt arbete. Vi tror att du som söker är en person som har en öppenhet för förändring och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du har även förmåga och intresse för att samarbeta med andra människor.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, kontering, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, avstämning, fakturahantering, faktura, heltid, Schenker, sjölogistik, Göteborg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund