Ekonomiassistent inom utlägg till Skanska

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en ekonomiassistent inom utlägg till Skanskas affärsstöd och avdelningen Helpdesk. Skanska är ett globalt ledande byggföretag som erbjuder tjänster inom bygg, anläggning och industri, med fokus på att skapa säkra, produktiva och hållbara arbetsplatser. Är du passionerad för hållbarhet och intresserad av att arbeta som ekonomiassistent på ett företag som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för framtida generationer? Tveka inte att söka tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Detta är ett konsultuppdrag med start i mitten av januari eller början av februari, med en initial anställningsperiod på nio månader via SJR. Det finns möjlighet till förlängning efter uppdragets slut. Efter introduktionsperioden kan du arbeta hemifrån två dagar i veckan. Din arbetsplats kommer att vara i kundens moderna och trevliga lokaler i Stadshagen på Kungsholmen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent med fokus på utlägg kommer du att ansvara för företagets interna utläggshantering. Dina arbetsuppgifter inkluderar att granska och säkerställa att utlägg i Oracle Fusion följer Skatteverkets regelverk. Tillsammans med ditt team hanterar ni cirka 1800 utlägg per månad. Arbetet är huvudsakligen digitalt, men det ingår också att besvara inkommande samtal från medarbetare som har frågor kring utlägg. Dessutom omfattar rollen fakturahantering i Basware.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att arbeta med utlägg och intern representation samt har god förståelse för Skatteverkets regelverk. Akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande är meriterande men inte ett krav. Har du erfarenhet av Oracle Fusion och Basware är det meriterande men inget krav. Du pratar och skriver flytande svenska.

Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och har en stark problemlösningsförmåga, vilket är viktigt då du dagligen granskar utlägg. Du är kommunikativ och känner dig trygg med att uttrycka dig på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Dessutom har du god systemvana och trivs med att arbeta i en teamorienterad miljö.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-01-03.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2024
  • Ansök senast: 3 januari 2025

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024