Ekonomiassistent | Jönköping | Randstad

Ekonomiassistent | Jönköping | Randstad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är analytisk och som gillar problemlösning. Har du en bakgrund inom ekonomi och administration? Vi söker just nu en Ekonomiassistent till vår kund strax utanför Jönköping! 

Som Ekonomiassistent arbetar du brett inom både kund- och leverantörsreskontra. I rollen arbetar du med ankomstregistrering, uppföljning och kontering av fakturor, uppdatera och underhålla redovisningsjournaler, reskontran mm. Vidare ansvarar du för att sammanställa data, rapporter och statistik. Rollen innebär kontakt med både kunder och leverantörer, internt som externt. Arbetstiden är förlagd på dagtid och du arbetar via Randstad hos vår kund.

Vi tror att du tidigare arbetat i en liknande roll som ekonom, ekonomiassistent, löneadministratör, ekonomiadministratör eller likvärdigt. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi men det är inget krav. Som person är du analytisk och trivs med problemlösning. Du är noggrann med ett öga för detaljer samtidigt som du är kommunikativ och har en förmåga att förenkla komplex information. Vidare har du hög administrativ förmåga och det är meriterande med erfarenhet från affärssystemet SAP. Då vår kund ingår i en global koncern ser vi att du är flytande i såväl svenska som engelska. 

Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. 
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: emil.skoglund@randstad.se

Välkommen med din ansökan!



Ansvarsområden
Kund- & leverantörsreskontra.
Ta fram statistik & rapporter.
Uppföljning mot kund och leverantörer.
Underhålla redovisningsjournaler.


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
Svenska & Engelska.
Meriterande med erfarenhet från SAP.


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024