OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att jobba som ekonomiassistent hos Experis Finance
Vi söker dig som vill ta anställning som konsult hos oss. vi ger dig tillgång till spännande tjänster inom ekonomi på flera eftertraktade arbetsplatser. Du får möjligheten att arbeta inom olika branscher och på såväl stora internationella företag som mindre företag. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre och kvalificerade uppdrag.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bokföring och ekonomisk redovisning. Det innefattar löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar, fakturahantering samt kontoavstämning. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men du får alltid en mer detaljerad arbetsbeskrivning i samband med ett specifikt uppdrag.
Är du en utåtriktad och social ekonom, som trivs med att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö? Drivs du av att utvecklas i din yrkesroll? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som ekonomiassistent hos oss på Experis. Du kommer att tillhöra vårt konsultteam och arbeta på olika uppdrag hos våra kunder i Stockholm. Vi på Experis har samarbete med kunder inom både privat och offentlig sektor, och både mindre start-up bolag och större internationella koncerner. Som ett av världens två största bemanningsbolag är vi en av få utvalda samarbetsparters. Välkommen med din ansökan idag!
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och har också goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från större bolag, men inte ett krav. Då vi har kunder som har både svenska och engelska som arbetsspråk är det viktigt att du behärskar båda språken väl i såväl tal som skrift.
För att trivas i rollen som konsult tror vi att du är en framåt, nyfiken och självgående person, som har lätt för att sätt sig in i nya arbetsuppgifter och situationer. Du tar ansvar för ditt arbete och arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt, och du trivs med att utvecklas och utmanas.
Att arbeta som konsult på Experis
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, ett nära samarbete kring din trivsel och din utveckling och karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pontus Somi via e-post pontus.somi@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20