OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 3000 anställda finns koncernen representerad i 17 europeiska länder och hjälper över 1000000 kunder i Europa.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande.
I rollen som Ekonomiassistent / Junior Controller kommer du:
Fokusera på kundinbetalningar och påminnelsehantering. Du är även kontaktperson för inkasso samt den som ger support mot verksamheten och kunder gällande frågor om kundreskontran
Stödja Ekonomiansvarig med controlling arbete, exempelvis : vara ett stöd vid månadsavslutning, arbeta med prognos och budget, arbeta med rapportering till koncernen, analysera verksamheten och ta fram effektiviseringsförbättringar
Vi är ett företag som är mån om sina anställdas trivsel och välmående med nya kontor i Landvetter vid flygplatsen.
Vad vi söker:
För att passa i tjänsten som Ekonomiassistent och Junior Controller ser vi att du är driven och gillar ordning och reda. Tjänsten innebär mycket eget ansvar samt ett öga för detaljer. Du skall inte vara rädd att ta egna initiativ och ständigt söka nya sätt att effektivisera arbetet och förbättra processer. Vidare skall du vara social och serviceinriktad då du dagligen kommer att ha kontakt med våra kunder och säljteamet.
Vi söker dig med en relevant ekonomisk utbildning med minst två års erfarenhet av likvärdigt arbete Du uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i engelska. Vidare arbetar du obehindrat i Excel. Affärssystemet som används idag är Navision/Business Central, har du erfarenhet av dessa är detta meriterande.
Som person har du en positiv inställning och har lätt för att samarbeta. Vi ser att du är lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid rätt inställning och personliga kvalitéer
Du är/har:
strukturerad, disciplinerad, detaljfokuserad & noggrann
kommunikativ
serviceinriktad och prestigelöst
ambitiös och kan hantera många bollar i luften i ett högt tempo
lösningsorienterad och har viljan och förmågan att hjälpa andra
modig och vågar ta för dig
kunskaper i Officepaketet samt god vana i Excel
erfarenhet av Microsoft Navision är en plus
START: tjänsten kommer att tillsättas snarast. Därför vill vi ha in din ansökan så fort möjligt
PLATS: Landvetter
OMFATTNING: Heltid
SPRÅKKRAV: svenska & engelska, franska är meriterande
LÖN & FÖRMÅNER: fast lön, pension, friskvård
RAPPORTERING : Ekonomiansvarig
KONTAKT: Rémi Colas (0720109430)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande