OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
?Ref nr: KLK 171-08 EKONOMIASSISTENT: Örebro kommun, Kommunledningskontoret, Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten Antal: 1 Ekonomiavdelningen är en av avdelningarna i Kommunledningskontoret och består av enheterna ekonomistyrning, redovisning, upphandling och IT-strategi.På redovisningsenheten arbetar 17 personer med kommunövergripande redovisning, kundreskontra/kravhantering, leverantörsreskontra/central kassahantering, systemadministration, utbildning och lönekamerala uppgifter.Vi söker nu en ekonomiassistent som ska ingå i redovisningsenhetens leverantörsreskontragrupp.Befattningen kommer att delas mellan enheterna ekonomistyrning och redovisning och är inledningsvis lokaliserad nära ekonomistyrningsenheten.Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Generella ekonomiadministrativa arbetsuppgifter - Hantering av leverantörsfaktura, kundfaktura, internfaktura samt bokföringsorder - Bevakning av avtal och upprättande av erforderliga underlag - Interngranskning - Uppdatering av kodplaner och attestförteckningar Kompetenskrav: - Gymnasieutbildning ekonomi - Erfarenhet av kvalificerat ekonomiadministrativt arbete minst 2 år - Erfarenhet av kvalificerat arbete inom redovisning och ekonomisystem Övrigt meriterande: - Goda IT-kunskaper - Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance - Erfarenhet av att utbilda Du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad.Du besitter en god pedagogisk förmåga och har lätt för att samarbeta med andra.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.