Ekonomiassistent - konsultuppdrag, vi söker dig med ca 1 års erfarenhet

Ekonomiassistent - konsultuppdrag, vi söker dig med ca 1 års erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av fakturahantering och är du i början av din karriär inom ekonomi/redovisning och söker ett spännande konsultuppdrag där du får möjlighet att utvecklas? Vi söker en noggrann och driven ekonomiassistent för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill bygga upp din erfarenhet och få en bred inblick i ekonomifunktionens dagliga arbete.

Om uppdraget
Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i den dagliga fakturahanteringen och stötta ekonomiavdelningen med diverse administrativa uppgifter. Du att arbeta i ett team om 4 person med fokus på leverantörsreskontra. Utöver dessa kollegor har du flera andra kollegor på ekonomiavdelningen och ni alla bidrar till att säkerställa en smidig och effektiv hantering av företagets ekonomiska transaktioner. Detta konsultuppdrag är en riktigt bra instegsmöjlighet till redovisning och få lära sig leverantörsreskontra. Fakturorna som man hanterar är på svenska men både engelska och svenska förekommer i rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Hantering av leverantörsfakturor
Registrering och kontering av fakturor i ekonomisystemet
Avstämning av konton och reskontra
Allmän administrativ support till ekonomiavdelningen


Detta konsultuppdrag är start i början av november och löper över 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Vem är du?
Vi söker dig som är i början av din karriär och har ett starkt intresse för ekonomi och redovisning. Du har ca 1 års arbetserfarenhet av en liknande roll, detta kan du införskaffat dig parallellt med dina studier. Vi ser att du har en examen inom ekonomi eller liknande från universitet, YH-utbildning eller motsvarande. Du har med dig grundläggande kunskaper inom fakturahantering och bokföring samt som sagt kortare arbetserfarenhets, kanske ett deltidsjobb och/eller sommarjobb kopplat till fakturahantering. Vidare är du noggrann, strukturerad och har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är en teamspelare. Tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem är en fördel, men inget krav.

Vår kund, ett välkänt och snabbväxande bolag erbjuder ett spännande konsultuppdrag med möjlighet till utveckling och nya erfarenheter. Du kommer även få stöttning och vägledning från ett engagerat team. Med andra ord ett perfekt första konsultuppdrag och en möjlighet att växa vidare hos ett välkänt bolag. 

Frågor?
För frågor om uppdraget kontakta Marcus Ström på marcus.strom@peopleoffinance.se Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa.



Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: administration, ekonomi, redovisningsassistent, ekonomiassistent, leverantörsreskontra

Sammanfattning

  • Arbetsplats: People of Interim & Finance Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 15 oktober 2024

Liknande jobb


21 november 2024