Ekonomiassistent kravhantering

Ekonomiassistent kravhantering

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För kunds räknings söker vi nu en Ekonomiassistent inom kravhantering!

Din roll

Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader via oss på Clevry med goda möjligheter till förlängning och/eller överrekrytering.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med kravhanteringen gällande betalningspåminnelser på leverantörsfakturor och eventuella inkassokrav som inkommer. I rollen ingår även många kontaktytor både internt och externt. Till följd av stora inflöden tillkommer krav på struktur, noggrannhet samt att kunna prioritera arbetsuppgifterna på bästa vis. Du kommer att ingå i ett härligt team om 12 personer med god sammanhållning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kravhantering
- Betalningspåminnelser
- Kontaktytor internt såväl externt



Start: omgående

Omfattning: heltid

Arbetstider: 8-17

Kontor: centrala Göteborg



Din profil

Vi ser gärna att du som söker har någon erfarenhet av kravhantering och/eller kundservicearbete och gärna har en utbildning inom ekonomi. Du behöver känna dig bekväm med hantering av stora volymer och flöden samt trivas med att arbeta i en roll där man självständigt driver arbetet framåt, men samtidigt är en del av en grupp där man tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt.

Vi söker dig som är noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget och teamets arbete framåt. Du behöver inneha förmåga att kombinera detaljer med ett helhetsfokus och vara mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas på denna arbetsplats behöver du vara prestigelös och social samt trivas i en öppen atmosfär och sprida god stämning och positiv energi omkring dig. Då det i rollen ingår mycket kontakter är det viktigt att kunna kommunicera väl och tydligt. Vidare behöver du även trivas och motiveras av att arbeta i högt tempo i en föränderlig miljö och trivas när det händer mycket omkring dig.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.


Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Liknande jobb


21 november 2024