Ekonomiassistent- Kund- och leverantörsreskontra

Ekonomiassistent- Kund- och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet utav att ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra och söker efter nytt jobb och nya utmaningar? Nu söker vi efter dig med ett par års erfarenhet utav detta till vår uppdragsgivare i Göteborg. Du kommer att vara stationerad på deras huvudkontor i Göteborg, men med möjlighet att jobba hemifrån emellanåt framöver efter färdig utbildning/onboarding.

Som ekonomiassistent kommer du främst att hantera kund- och leverantörsfaktureringen i bolaget. Du hanterar även andra uppgifter som att lägga upp nya orders i systemen och bokföra leverantörsfakturor. Vidare sköter du även andra kontorsgöromål tillsamammans med dina övriga kollegor i teamet..

Exempel på övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

- Hantera betalningspåminnelser och kravbrev ifrån leverantörer
- Lägga upp och återrapportera manuella betalningar
- Månadsavstämning av balanskonto relaterat till leverantörsreskontra
- Vara behjälplig vid frågeställningar angående faktura/reskontra från medarbetare

Din profil
För att lyckas i denna tjänst så tror vi att du som söker har ett par års erfarenhet ifrån likvärdiga roller. Du kanske tidigare har jobbat deltid med detta i ett par år, men nu söker efter ett heltidsjobb? Alternativt är ute efter förändring i ditt arbetsliv och därav söker efter nya utmaningar inom likvärdiga roller och tjänster.

Vi tror att du som söker är en person som tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt och i rätt ordning. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och har heller inga problem med att be om hjälp när det såväl krävs.

Om företaget
Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja din anställning redan under Juni månad.

Företaget är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. De utvecklar, tillverkar och marknadsför hydrauliskt styrda lastbilspåbyggnader. Deras målsättning är att med hög kvalité, teknisk kompetens och service i fokus skapa effektiva transportlösningar för deras kunder inom främst åkeri- och återvinningsnäringen.

Om du anser att detta är en roll för dig så skicka ditt CV och Personliga brev till tobias@bemanningskontoret.se

Vi tar ENDAST emot din ansökan direkt till tobias@bemanningskontoret.se

Vi sparar inga ansökningar efter avslutad rekryteringsprocess.

Om oss
BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida www.bemanningskontoret.se
DI Gasellföretag 2019 samt 2020

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Fred

Catrine Ramsten

Catrine Ramsten

Catrine Ramsten

Katarina Fred

Katarina Fred

Katarina Fred
0727-463010
Kim Amprazis

Emma Nilsson

Christian Haraldsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Bemanningskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Stigbergsliden 5 B, Göteborg
None

Postadress

Stigbergsliden 5 B
Göteborg, 41463

Liknande jobb


21 november 2024