Ekonomiassistent Kund- och levreskontra samt Cash Management sökes

Ekonomiassistent Kund- och levreskontra samt Cash Management sökes

Arbetsbeskrivning

Vår kund kan erbjuda dig ett kvalificerat och omväxlande arbete med möjlighet till utveckling inom olika arbetsområde och bolag. De erbjuder ett arbete i en samhällsnyttig och spännande bransch som präglas av förändringar. Hela kundens arbetssätt präglas av strävan mot visionen ”Alla vill resa med oss” och kundens affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor.” Vår kund värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Kunden erbjuder ett utvecklande arbete i ett härligt gäng på ca 30 personer. Som ekonomiassistent arbetar du med:
- kundfakturering
- upplägg av nya kunder och kreditberedning
- kravhantering
- hantering av leverantörsfakturor och upplägg av nya leverantörer
- påminnelsehantering.
Du kommer likaså arbeta med utredningsarbete, kontoavstämningar, månadsbokslut och årsbokslut för kund- och leverantörsreskontran. Du kommer ha kontakt med svenska och utländska leverantörer och kunder.
Vi arbetar löpande med förbättringsprojekt och att arbeta eller leda ett projekt kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.
I rollen som ekonomiassistent söker vi dig som har tidigare erfarenhet från att arbeta i en liknande roll. Vi tror att du har någon form utav ekonomisk utbildning. Har du goda kunskaper i Agresso eller Excel är det meriterande.
VI SÖKER DIG SOM
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och letar efter dig som är strukturerad, noggrann, driven och lösningsfokuserad. Du tycker om att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du har god samarbetsförmåga samt är engagerad och sprider engagemang. Du har en positiv inställning till utmaningar och håller hög servicenivå då du kommer att verka på ett servicecenter. För att passa hos vår kund och i rollen bör du ha god vana att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående
Inhyrning 6 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: heltid
Placering: Solna

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Skicka din ansökan till ansokan@procas.se eller ring 0702644170

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Procas Business Relations AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Postadress

Jakobsbergsgatan 16
STOCKHOLM, 11143

Liknande jobb


20 december 2024