OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsen ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen för Trelleborgs kommun.Inom ekonomikontoret arbetar vi bland annat med kommunens budget, redovisning, uppföljning, bokslut och finansiering.Personal från ekonomikontoret leder också kommunövergripande projekt, vilket sker i nära samarbete med förvaltningarna.Just nu är rapportverktyg, budgetprocess och översyn av ekonomisystemet aktuella projekt.Ekonomikontoret består av tolv personer.Den nu utannonserade tjänsten kommer att ersätta en omtyckt kollega som ska gå i pension.Dina arbetsuppgifter innebär ansvar för fakturering för Trelleborgs kommun.I arbetet ingår även kravhantering som innebär utskick av påminnelser och inkassokrav.En annan av dina uppgifter kommer att vara att integrera filer till ekonomisystemet samt registrera och stämma av inbetalningar.Vi söker dig som trivs med att arbeta med ekonomiuppgifter och som är intresserad av att bidra till att arbetsuppgifterna utvecklas.Du har ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper.Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en större organisation.Vi använder MS Office-applikationerna och förutsätter att du behärskar dessa.Om du har arbetat med kundfakturor och kravhantering och/eller har erfarenhet av ekonomisystemet Raindance är det en merit.För arbetet krävs att du är noggrann och serviceinriktad samt har god förmåga att organisera och planera ditt arbete.Vi värdesätter din sociala kompetens, vilket innebär att vara utåtriktad och att ha lätt för att samarbeta med andra.Du erbjuds ett arbete i en organisation med många spännande uppdrag och en arbetsplats med engagerade och trevliga kollegor där du kan få möjlighet att utvecklas. Är du intresserad av tjänsten skickar du en intresseanmälan i form av ett personligt brev med meritförteckning, märkt ekonomiassistent senast den 11 juli 2008 till Trelleborgs kommun, ekonomikontoret, Algatan 13, 231 83 TRELLEBORG.Besök gärna www.trelleborg.se.